Support

Ny fastighetsägare?

Då måste du först fylla i och lämna in de dokument som finns, under fliken Dokument, till föreningens ordförande. Du blir då registrerad hos A3 (tidigare T3) för support och er Internet-anslutning blir aktiverad.

Läs dina mail var du än är

Skapa dina E-postadresser, upp till 5 st, direkt i din webbläsare, ange din inloggning och lösenord från välkomstbrevet från A3.
https://minasidor.a3.se/

För att kunna läsa dina mail oavsett var du befinner dig behöver du bara skriva in adressen:
http://mail.t3.se/webmail/
i din webbläsare och sedan ange din e-postadress och lösenord

A3 får med omedelbar verkan stänga eller begränsa del av Bredbandstjänst om Fastighetsägare utnyttjar tjänsten på ett otillbörligt sätt. Med detta menas t.ex.

  1. Spridande av olaglig information samt begå olagliga handlingar via Internet eller därmed sammankopplat nätverk.
  2. Oönskade massutskick till e-postadresser, s.k. spam/eller mailbombning och virus.
  3. Anslutning av otillåten utrustning eller utrustning som kan förorsaka skada.
  4. Annan användning av Bredbandstjänsten på sådant sätt att avsevärda olägenheter uppstår för A3 eller 3:e part.
  5. Fastighetsägare inte har vidtagit av A3 begärd åtgärd t.ex. kopplat ur utrustning som stör nätet.
  6. A3 inte medges möjlighet att undersöka utrustning som kan antas medföra väsentliga störningar för A3 eller annan.
  7. Fastighetsägare i övrigt bryter mot de förhållningsregler som A3 meddelat Fastighetsägaren.

A3 har rätt att debitera återinkopplingsavgift om abonnemanget varit avstängt eller begränsat och abonnemanget skall återinkopplas. Avgift debiteras enligt vid tiden för aktuell prislista (se a3.se).


Styrelsen för Östra Stenfruktens IT-förening ger inte support om du har problem med din dator eller Internet-anslutning, du skall vända dig till
http://www.t3.se/privat/kundservice/kontakta-oss/

Kundtjänst A3 Vardagar 08:00-17:00
Support A3 Vardagar 08.00 – 20.00 Helger 10.00 – 14.00
Telefon: 070-350300
Kundtjänst E-post: kundservice@a3.se
Teknisk support E-post: support@a3.se
Chat: https://www.a3.se/privat/kundservice#

Har ni dålig prestanda på Internet?

Kör då en test via Bredbandskollen.se gör testen både när routern är ansluten och genom att koppla datorn direkt till medikonvertern där Internet kommer i huset.

Det värden ni får bör vara över 90 Mbit/s vid både upp- och nerladdning. Hastighet uppmätt:
2016-11-01, 94,75 resp. 96.79 Mbit/s
2018-02-21, 94,62 resp 86,82 Mbit/s

Handbok för bredband, nätverk och felsökning

Om du har en router mellan dator och Internet bör du titta i dokumentationen för routern för att få information om hur den skall konfigureras.

Kontrollera att routern klarar 100MB in, om den är några år gammal är risken stor att den inte gör det och då får du inte det snabba bredband du betalar för. Tips på ny router hittar du under fliken Resurser.

Router och nätverkskort ska vara inställda på DHCP och inte fast IP!

Glöm inte att lösenordsskydda din router och din trådlösa anslutning, välj också WPA2 som ger ett bättre skydd. I annat fall kommer dina grannar att kunna surfa på din Internet-anslutning.

Kjell & Co har en bra informationssida

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.