Felanmälan

Felanmälan görs till vår leverantör Bredband2 som du enklast hittar här:
Websida: www.bredband2.com/privat/kundservice/bredband/

De har bland annat en felsökningsguide som man kan följa innan man kontaktar deras kundtjänst för att försäkra sig om att felet kan avhjälpas på egen hand.

Bredband2 felanmälningar har öppet:

Helgfria vardagar: 09:00 – 18:00
Helger: 10:00 – 14:00
Telefon:0770-811 000
Kundtjänst E-post:Använd detta formulär:
https://www.bredband2.com/privat/kundservice/kontakta-oss/
Chat:Länk finns under kundservice

Vid kontakt med kundtjänst behöver du ange följande uppgifter:

KundnummerHär anger du ditt personnummer
Övrigt informationHär uppger du att du är ansluten via Östra Stenfruktens IT-förening

Handbok för bredband, nätverk och felsökning

Om du har en router mellan dator och Internet bör du titta i dokumentationen för routern för att få information om hur den skall konfigureras.

Kontrollera att routern klarar 1000MB in, om den är några år gammal är risken stor att den inte gör det.

Router eller nätverkskort som ansluts direkt till fiberkonverter ska vara inställda på DHCP och inte fast IP!

Glöm inte att lösenordsskydda din router och din trådlösa anslutning, välj också WPA2 som ger ett bättre skydd. I annat fall kommer dina grannar att kunna surfa på din Internet-anslutning.